Alla inlägg den 16 juli 2012

 


Här kommer vi att publicera läsarnas egna bästa magiska tips!


Skicka in dom genom att använda bloggens formulär.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 

Mitt namn är Sangelina.

 

Liksom min syster Azaela så har jag fyra barn och det mesta av min lediga tid går till dem och till allt annat som hör till att ha en stor familj.

 

Att laga mat , pyssla , shoppa , baka och inreda mitt hem hör till mina största inressen.Jag tycker mycket om kristaller , rökelser , doftljus och älskar att anordna små hemmaspa.

 

Jag har alltid haft en stark dragning till älvor , änglar , feer och andra vackra naturväsen.Som liten lekte jag ofta med varelser från just dessa magiska dimensioner.De har sedan alltid följt med mig.Kanske är det  min kärlek till inredningen(Chabby Chic) , till  lyx ,naturen , magiska ritualer ,  vackra blommor och allt som hör till romantiken och kärleken som binder mig samman med Älvornas dimension.Jag har också mina rötter ifrån Skottland.

 

Jag kan även väldigt lätt få kontakt med avlidna själar från andra sidan.

 

Jag använder mig av tarotkort ibland men oftast så får jag till mig allt jag behöver veta utan verktyg.Jag har också väldigt lätt för att få kontakt med djur.

 

Jag ger privata konsultationer på distans via telefonen för 250 kronor.

 

Jag kan dock aldrig på förhand lova dig ett specifikt resultat på en konsultation då jag aldrig på förhand kan säga vad som kommer till mig men jag är alltid ärlig om vad jag ser(eller INTE ser) och självklart arbetar jag alltid under 100% tystnadsplikt och gör alltid mitt bästa för att hjälpa dig att hitta svaren på dina frågor.

 

 

Kontakta mig för mer information.

 

I den här bloggen kommer jag i övrigt  att tillsammans med min syster skriva om magi , skönhet , romantik och kärlek och jag hoppas att du ska hitta något i det vi skriver som kan fånga ditt intresse.

 

Kram

Sangelina

 

 

 


Jag heter Azaela och den mediala förmågan , mina känsliga sinnen har funnits med mig i hela mitt liv.Jag har troligen ärvt den ifrån min morfars sida av släkten , kanske främst min moster som en gång i tiden var en välkänd sierska/medium(av respekt för henne som idag har konverterat till en annan religion så skriver jag inte ut hennes namn).Det mediala har alltid funnits med och alltid varit naturligt för mig.

 

Till skillnad från min syster Sangelina så har jag en del av mina rötter i Spanien.Jag tillhör ingen specifik religion men tror att det är mitt biologiska arv som gör att jag alltid dras extra mycket mot änglar , helgon och gamla kyrkor (i min spanska del av släkten har man i alla tider varit strikt troende katoliker).

 

När jag inte bloggar här så tillbringar jag det mesta av mina dagar med samma saker som de flesta andra dvs att jobba , städa , ta hand om mina(4 st) barn , sköta hemmet , umgås med vänner.Jag älskar , hatar , gråter och skrattar , lider , njuter , gör misstag och allting annat som hör livet till på både gott och ont .

Jag skulle kunna blogga om hur högt jag snarkar på nätterna , om att jag alltid lyckas försova mig på morgonen , om hur envis jag kan vara eller att jag alltid bryr mig alldeles för mycket om alla andra och jag skulle kunna skriva en roman om hur jag själv misslyckas med att följa mina egna råd.Dvs jag är bra på att vägleda andra men sämre på att se på mig själv(vilket jag tränar på) men det finns redan mängder av såna bloggar skrivna av människor som har betydligt intressantare liv att läsa om än vad jag har så i den här bloggen kommer jag istället att fokusera på den andliga delen av tillvaron och lämna den grå vardagen åt sidan för en stund.

I den här bloggen kommer jag att skriva om den andliga sidan av mig som älskar stjärnhimmelen , månen , kristaller , rökelser , doftljus ,  gamla kyrkor , naturen och havet.Jag kommer skriva om kärlek och livet som jag ser det , dela med mig av magiska ritualer , magiska skönhetsprodukter  m.m.

Jag lägger tarotkort i stort sett varje dag för både mig själv och andra och det har jag gjort i många år.Jag har provat att utforska många delar av den andliga sfären men just Tarot har visat sig vara min främsta grej.

Att lägga tarot är något som jag aldrig tröttnar på.Alltid lär jag mig själv något nytt och varje tarotläggning är dessutom lika spännande och intressant varje gång.Varje ny kund helt unik och speciell på sitt eget sätt.Ingen konsultation blir någonsin den andra helt lik.

Under en konsultation får jag ofta till mig ett slags inre "flöde" av information om personen jag lägger korten för och människor omkring den utöver det som jag ser i själva korten.Tidigare liv är något som ofta kommer upp liksom att jag kan uppfatta färger och kraftdjur / änglar /guider omkring dig , se saker som varit , som är nu och som kommer.Jag kan däremot aldrig på förhand säga eller styra hur mycket eller vad jag får till mig under en tarotläggning.

Jag drömmer även ofta sanndrömmar.Om platser , människor och namn.Även dessa kommer jag att skriva en del om här.

Jag erbjuder tarotläsningar till dig som är intresserad för 250 kronor.Jag arbetar alltid med korten i ensamhet och på distans och går djupt in i alla dina frågor.Du får ställa så många frågor du vill.Svaren får du alltid tillbaka skriftligt och via mail (i utskriftvänligt format)

 

Jag skriver alltid ner allting jag får till mig under läggningen för dig och du kan alltid lita på att jag arbetar under 100% tystnadsplikt.

 

Kontakta mig för mer information.

 

Stor Kram

Azaela

 

 

 

 


 

 

Tack för att du besöker våran blogg!

 

Vi är två systrar som skriver tillsammans i den här bloggen.

 

Den här bloggen har vi skapat främst för alla oss som tycker om eller har ett intresse för det andliga , det  vackra , mystiska och osynliga i tillvaron.

 

Den här bloggen är tillägnad de andliga , spirituella sidorna av livet och människan.Men också kärleken.

 

Vi kommer ifrån en mycket gammal släkt där de mediala förmågorna har gått i arv under många generationer och där det andliga tänkandet alltid har funnits med.

 

Sangelina som är yngst av oss har främst ärvt förmågan att kunna se och få kontakt med döda anhöriga och "känna av" , oftast helt utan redskap och Azaela har främst ärvt förmågan att läsa i tarotkort och sia om framtiden.

 

Du kan enkelt komma i kontakt med oss båda eller en av oss för en privat konsultation/tarotläsning.

 

Vi tror på det vi bloggar om.Vi tror på magi , på mirakel , energier.Vi tror på änglaväsen och att döden bara är en port in i en annan dimension.Vi tror på karma och reinkarnation.Att livet är något mycket större och mycket mer än det vi kan uppfatta med våra fysiska sinnen.

 

Att utföra magiska och helande ritualer för kärleken , ekonomin , tur , hälsan m.m med hjälp av kristaller , örter eller guidade meditationer har varit en stor och självklar del i bådas vårat liv så länge vi kan minnas.Vi kommer regelbundet att  skriva ner dom och lägga ut dom här i bloggen för dig som vill prova själv.

 

Vi skriver mycket om kärlek , tipsar om olika magiska och alternativa skönhetsprodukter och skönhetsbehandlingar(ännu ett intresse vi båda har).Går på storseans och skriver om det m.m m.m

 

Genom de här sidorna hoppas vi på att  vi , genom att dela med oss av det vi kan på något sätt ska kunna skänka samma ljus , glädje . hopp , styrka och inspiration in i DITT liv på samma sätt som det gjort och gör i vårat!

 

Vi hoppas att våran blogg kan fungera som en magisk kraftplats för dig som behöver det.

 

Oavsett vem du är så hoppas vi att du ska kunna hitta något på våra sidor som intresserar eller inspirerar dig.

 

Med ljus och värme hälsar vi dig välkommen!


 

 

Azaela och Sangelina

 

Mail : stjarnstoft.systrar@gmail.com

 

Ovido - Quiz & Flashcards